روزگار هجران

روزگار هجران

کسی که از ره تقوا قدم برون ننهاد به عزم میکده اکنون ره سفر دارد. .. هدیه برای کسی که هنوز نیامده
روزگار هجران

روزگار هجران

کسی که از ره تقوا قدم برون ننهاد به عزم میکده اکنون ره سفر دارد. .. هدیه برای کسی که هنوز نیامده

روز ازل...


عشق اگر روزِ ازل در دلِ دیوانه نبود ؛

تا ابد زیرِ فلَک, ناله ی مستانه نبود...

 

نرگسِ ساقی اگر مستیِ صد جام نداشت ؛

سرِ هر کوی و گذر, این همه میخانه نبود...

 

دوش دور از تو شبی بود که گفتن نتوان...

هَمدَمم جُز دلِ افسُرده و پیمانه نبود....

 

من و جامِ مِی, و دل , نقش تو در باده ناب ؛

خلوتی بود که در آن رهِ بیگانه نبود....

 

کاش آن تب که تو را سوخت مرا سوخته بود....

به فدای تو,مگر این دلِ دیوانه نبود؟

 

از چه چون شمع سحر سوختی ای هستیِ من...

تا تو را سایه ی بال و پرِ پروانه نبود...

 

من تو بودم همه, ای خُفته چو گُل در بِستر...

قبله گاهِ دلِ من جز تو در این خانه نبود....

 

بی تو دور از تو نَبودن, هنرِ عشق و وفاست...

مُعجزی بود که دیدم من و افسانه نبود...

 

 هُما میر افشار


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد